Στο βιβλίο τα τέρατα της ελληνικής μυθολογίας τρομακτικά, φανταστικά, παράξενα και απρόβλεπτα, είναι οι αντιήρωες που έχουν εμπνεύσει συγγραφείς και έχουν εντυπωσιάσει αμέτρητες γενιές αναγνωστών, ακροατών και θεατών σε όλο τον κόσμο. Για πρώτη φορά, τα τέρατα της ελληνικής μυθολογίας μας διηγούνται τη δική τους ιστορία! Οι αυθεντικοί μύθοι συμπληρώνονται με έξυπνα και διασκεδαστικά έμμετρα κείμενα.
Ιστορία της Έκθεσης
Στις 8 Οκτωβρίου του 2011, στο κατάμεστο Konzerthaus του Βερολίνου, έντεκα νέοι δημιουργοί από την Ελλάδα παραλάβουν από τον Peter Zee, πρόεδρο των red-dot communication design awards, το μεγαλύτερο βραβείο της τελετής και μία από τις σημαντικότερες διακρίσεις στο επικοινωνιακό design διεθνώς. To βραβείο αυτό περνάει για πρώτη φορά σε ελληνικά χέρια και η Beetroot είναι πλέον το Agency of the Year για το 2011!Στο πλαίσιο της βράβευσης για το «σταθερά υψηλό επίπεδο» του συνολικού της έργου, η Beetroot καλείται να αναπτύξει μια έκθεση που θα αποτελέσει το κεντρικό γεγονός στην παρουσίαση των red-dot του 2011.
Η έκθεση
Η έκθεση «The Greek Monsters» by Beetroot αποτελείται από εκθέματα τα οποία ως προς την αισθητική τους βασίζονται στην αυθεντική εικονογράφηση της Beetroot για το βιβλίο «Τα Παρεξηγημένα Τέρατα της Ελληνικής Μυθολογίας» σε νεο-μελανόμορφο ρυθμό.
Συγκεκριμένα αποτελείται από εγκαταστάσεις, τρισδιάστατα γλυπτά, ειδώλια, στένσιλ ζωγραφικά γκράφιτι υπό μορφή σύγχρονων ζωφόρων κ.λπ., αλλά και ψηφιακά «αόρατα» τέρατα που εμφανίζονται, συμπληρώνονται ή αποκτούν ζωή μέσα από «έξυπνες» ηλεκτρονικές συσκευές όπως tablets και smartphones.
Πλάι σε κάθε ένα από τα εκθέματα υπάρχουν υπομνήματα στα οποία αντί να παρατίθενται πληροφορίες για την προέλευση, την ιστορία ή την κατασκευή τους, αναγράφονται πρωτότυπα ποιήματα για τη φιλοσοφία ή την πρακτική που συμβολίζουν (π.χ. την αυθεντικότητα, την ομαδικότητα κ.λ.π.).
Τα τέρατα δεν έχει σημασία αν είναι καλά ή κακά, γιατί και στις δύο περιπτώσεις είναι κάτι ΠΟΛΥ. Σαν έννοια λοιπόν είναι οικεία, για έναν λαό του συναισθήματος και της υπερβολής, και σαν λέξη συνηθισμένη, για την αντίστοιχη έκφραση του.
Η επιλογή του θέματος «Ελληνικά Τέρατα» στην παρούσα έκθεση από τους «Beetroot» δεν είναι τυχαία. Λειτουργώντας αλληγορικά και συνδέοντας το σήμερα με το χθες, επικοινωνούν την έννοια των τεράτων συνδυαστικά και πολυεπίπεδα: Μπροστά στο «τέρας του φόβου», της Ελληνικής κρίσης, αντιπαρατίθεται η προσωπική τους επιτυχία.
Ο κάθε επισκέπτης φτιάχνει το δικό του τέρας με τα stencils.
Teratology
Αυτοσχεδιασμοί
Πηγές
LIFO, τεύχος Νο 292, 26/04/2012
Μουσείο Μπενάκη
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου