Τρίτη, 5 Ιουνίου 2012

Νίκος Καλοτεράκης. Ο Έλληνας εικονογράφος που έφτιαξε τον "Τιτανικό"






Πρόσωπο των ημερών στην Αυστραλία έχει γίνει ομογενής εικονογράφος, ο οποίος συνεργάστηκε με τον Τζέιμς Κάμερον και εικονογράφησε τον «Τιτανικό», για λογαριασμό του περιοδικού «National Geographic» που έγινε ανάρπαστο.

Γεννημένος στην Αθήνα, με καταγωγή από τα Χανιά της Κρήτης, ο Νίκος Καλοτεράκης μετανάστευσε στην Αυστραλία πριν από δεκαπέντε χρόνια και ξεκίνησε τη συνεργασία του με το αμερικανικό περιοδικό «Popular Science». Οι εικονογραφήσεις ήταν τόσο εντυπωσιακές, που όταν ο σκηνοθέτης της πολυβραβευμένης ταινίας «Τιτανικός» Τζέιμς Κάμερον συνεργάστηκε με το περιοδικό για την επετειακή του έκδοση, προς τιμή των εκατό χρόνων από το ναυάγιο του «Τιτανικού», θεώρησε ότι ο Καλοτεράκης ήταν ο κατάλληλος άνθρωπος. «Τους άρεσε η λεπτομέρεια στη δουλειά μου. Το σχέδιο πήρε πέντε μήνες από την αρχή μέχρι το τέλος. 



Αυτό που χρειάστηκε να κάνω ήταν να εικονογραφήσω ακριβώς, βήμα προς βήμα, πώς βυθίστηκε ο “Τιτανικός”. Εργάστηκα με μια ομάδα ειδικών, ωκεανογράφους, καλλιτέχνες και επιστήμονες που είχαν επισκεφθεί και μελετήσει το έκθεμα για χρόνια. Ο “Τιτανικός” για εκείνους, όπως και για τον Κάμερον, είναι ένα πάθος που έχει κρατήσει εδώ και πολλά χρόνια» εξηγεί ο Καλογεράκης που προσπάθησε να αποδώσει τις εικονογραφήσεις του με τη μεγαλύτερη δυνατή ιστορική ακρίβεια.

«Βρισκόμουν σε επικοινωνία με το “National Geographic” και την ομάδα του Τζέιμς Κάμερον καθημερινά μέσω βίντεο, επεξηγώντας και την παραμικρή λεπτομέρεια. Η γνώση και η εμπειρογνωμοσύνη αυτών των ανθρώπων προκαλεί έμπνευση. Δεν έχω δουλέψει με κανένα άλλο σχέδιο που να έδινε τέτοια μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια» λέει ο ομογενής εικονογράφος, ο οποίος, όπως εξηγεί, έτυχε να βρεθεί στο κατάλληλο μέρος την κατάλληλη στιγμή, δεδομένου ότι όταν τελείωσε τις σπουδές του η βιομηχανία του 3D animmation παρουσίασε απροσδόκητη άνθηση. Η σκληρή δουλειά αυτών των πέντε μηνών όμως άξιζε τον κόπο καθώς η έκδοση του «National Geographic» για τα εκατό χρόνια του «Τιτανικού» έγινε ανάρπαστη και πούλησε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη έκδοση, τα τελευταία τρία χρόνια, κάνοντας ευρύτερα γνωστό στον χώρο το όνομά του.



Πηγές
Εspressonews / 10.5.2012 / Πετρίνα Καλαμβοκίδη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου