Τοπικό Βερνίκι UV
Η χρήση του τοπικού βερνικιού UV στις επαγγελματικές κάρτες γίνεται από τις εταιρίες που δίνουν μεγάλη σημασία στην πρώτη εντύπωση που δημιουργεί η εταιρική τους ταυτότητα. Η περιορισμένη και έξυπνη χρήση του τοπικού βερνικιού UV δίνει μια μοντέρνα εμφάνιση στις επαγγελματικές κάρτες.
Το βερνίκι UV είναι μία λεπτή γυαλιστερή επικάλυψη. Ονομάζεται "Τοπικό" επειδή καλύπτει συγκεκριμένα σημεία της κάρτας, όπως για παράδειγμα το λογότυπο ή μέρος του εικαστικού. Τα σημεία αυτά φαίνονται εντυπωσιακά όταν το φως αντανακλά επάνω τους.
Για να δημιουργήσετε το τοπικό UV πρέπει αρχικά να αποφασίσετε σε ποιες περιοχές θα το εφαρμόσετε. Στη συνέχεια τις περιοχές αυτές τις χαρακτηρίζετε με ένα επιπλέον ξεχωριστό χρώμα. Δηλαδή, αν η δουλειά είναι τετράχρωμη τις χαρακτηρίζετε με ένα Pantone ή αν η δουλειά είναι δίχρωμη (π.χ. Magenta και Black) τις χαρακτηρίζετε με ένα τρίτο χρώμα (π.χ. Cyan). Στόχος είναι οι περιοχές να απομονωθούν σε ένα ξεχωριστό film από όλη την υπόλοιπη δουλειά.
Για να εφαρμοστεί το τοπικό UV τις περισσότερες φορές, μετά την εκτύπωση, οι επαγγελματικές κάρτες πλαστικοποιούνται. Η πλαστικοποίηση συνήθως είναι ματ και προσφέρει αυξημένη αντοχή, καλύτερη υφή και μεγαλύτερη αντοχή στην υγρασία. Στο τελευταίο στάδιο προστίθεται το τοπικό βερνίκι UV που δίνει τη γυαλάδα στα σημεία που ορίσατε.
Μεταλλικά χρώματα & Λευκό
Οι επαγγελματικές κάρτες με χρυσοτυπία, ασημοτυπία ή χαλκοτυπία ίσως ακούγονται λίγο κλασσικές και παρωχημένες, αλλά μην ξεχνάτε ότι πάντα υπάρχουν οι πελάτες που θέλουν κάτι τέτοιο. Πέρα όμως από την κλασσική χρήση του χρυσού και του ασημένιου χρώματος, υπάρχει μια αρκετά μεγάλη ποικιλία από άλλα μεταλλικά χρώματα σε γυαλιστερές ή ματ αποχρώσεις που ίσως έδιναν έναν ιδιαίτερο και μοντέρνο τόνο στην επαγγελματική κάρτα.
Οι επαγγελματικές κάρτες με χρυσοτυπία, ασημοτυπία ή χαλκοτυπία ίσως ακούγονται λίγο κλασσικές και παρωχημένες, αλλά μην ξεχνάτε ότι πάντα υπάρχουν οι πελάτες που θέλουν κάτι τέτοιο. Πέρα όμως από την κλασσική χρήση του χρυσού και του ασημένιου χρώματος, υπάρχει μια αρκετά μεγάλη ποικιλία από άλλα μεταλλικά χρώματα σε γυαλιστερές ή ματ αποχρώσεις που ίσως έδιναν έναν ιδιαίτερο και μοντέρνο τόνο στην επαγγελματική κάρτα.
Επιπλέον, υπάρχει και η εφαρμογή του λευκού (πάστα) που πάντα παρουσιάζει ένα εικαστικό ενδιαφέρον, ιδιαίτερα, όταν χρησιμοποιείτε μαύρο ή γενικότερα σκούρο χαρτί μίας ή δύο όψεων. Εκτός από το λευκό, υπάρχει και μια ενδιαφέρουσα (αλλά όχι μεγάλη) ποικιλία χρωμάτων που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σε συνδυασμό με ειδικά χαρτιά.
Η χρήση των μεταλλικών χρωμάτων και του λευκού γίνεται "Τοπικά". Με αυτή την ειδική τεχνική τονίζονται ορισμένα σημεία που πρέπει να διαφέρουν από το σχέδιο της υπόλοιπης κάρτας. Συνήθως, με τον τρόπο αυτό χρωματίζεται κάποιο μονόγραμμα, λογότυπο, η επωνυμία ή μέρος του εικαστικού. Η επικάλυψη αντανακλά το φως και το μεταλλικό χρώμα ή το λευκό δίνει ιδιαίτερη εμφάνιση στην επαγγελματική κάρτα.
Η εφαρμογή των μεταλλικών χρωμάτων και του λευκού δεν γίνεται στο κλασσικό τυπογραφείο. Αν και η Pantone έχει ειδικά χρωματολόγια με μεταλλικά χρώματα, που ωστόσο δεν υποστηρίζονται από όλες τις τυπογραφικές μονάδες ή δεν έχουν την ίδια απόδοση σε ορισμένους τύπους χαρτιού.
Υπάρχουν εργαστήρια που ειδικεύονται στην κλασσική μεταξοτυπία με χρώματα "πάστες" ή άλλα που χρησιμοποιούν ειδικές μεμβράνες - φιλμς για την επίστρωση των μεταλλικών χρωμάτων.
Όσο αφορά τον τρόπο δημιουργίας είναι ίδιος με αυτόν του τοπικού UV. Αποφασίζετε σε ποιες περιοχές θα εφαρμόσετε το μεταλλικό χρώμα ή το λευκό. Στη συνέχεια τις περιοχές αυτές τις χαρακτηρίζετε με ένα επιπλέον χρώμα, ώστε να απομονωθούν σε ένα ξεχωριστό film. Μετά την εκτύπωση, ανάλογα με το χαρτί, οι επαγγελματικές κάρτες μπορεί και να πλαστικοποιηθούν. Στο τελευταίο στάδιο προστίθεται το μεταλλικό χρώμα ή το λευκό.
Ανάγλυφο - Γκοφρέ
Οι ανάγλυφες επαγγελματικές κάρτες πέρα από την τετράχρωμη εκτύπωση έχουν και μια ανάγλυφη επιφάνεια ώστε εκτός από την όραση να επηρεάζουν και την αφή.
Η τεχνική αυτή χρησιμοποιείται για να τονιστούν σημεία της κάρτας (λογότυπα, μονογράμματα κ.λπ.) με ανάγλυφο τρόπο είτε προς τα έξω, οπότε δημιουργούν ένα εξόγκωμα, είτε προς τα μέσα, οπότε δημιουργούν ένα βαθούλωμα, στο σχήμα που έχετε ορίσει. Και στις δύο περιπτώσεις η τεχνική επηρεάζει και τις δύο όψεις της κάρτας ταυτόχρονα. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι ακυρώνεται η μια όψη της κάρτας, αλλά θα μπορούσε να εκμεταλλευθείτε το χώρο ανάλογα με την περίπτωση.
Τα σημεία που είναι ανάγλυφα είτε μένουν στο χρώμα του χαρτιού είτε μπορεί να τυπωθούν. Επιπλέον, μπορούν να συνδυαστούν και με μια από τις παραπάνω τεχνικές χρυσοτυπίας, ασημοτυπίας, χαλκοτυπίας, μεταλλικών χρωμάτων ή τοπικού βερνικιού UV. Οι μέθοδοι αυτοί, αν χρησιμοποιηθούν με μέτρο, και σε συνδυασμό με το ανάγλυφο του χαρτιού, κάνουν την κάρτα να διαφέρει και να εντυπωσιάζει.
Όσο αφορά τη δημιουργία των films, αφού αποφασίσετε σε ποιες περιοχές θα εφαρμόσετε το ανάγλυφο, τις χαρακτηρίζετε με ένα επιπλέον χρώμα, ώστε να απομονωθούν σε ένα ξεχωριστό film. Με βάσει το film αυτό θα παραχθεί ένα μεταλλικό κλισέ (καλούπι) το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για το ανάγλυφο.
Προσοχή! σε περίπτωση που έχετε επιπλέον τοπικό UV, μεταλλικά χρώματα κ.ο.κ. φροντίστε ώστε το κάθε ένα να είναι ένα διαφορετικό χρώμα, ώστε να απομονωθούν σε διαφορετικά films, που θα αφορούν διαφορετικά στάδια της επεξεργασίας. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζονται τα σημεία που είναι κοινά σε όλα τα στάδια της επεξεργασίας.
Μετά την εκτύπωση τετραχρωμίας, οι επαγγελματικές κάρτες μπορεί και να πλαστικοποιηθούν, ανάλογα με το χαρτί. Στη συνέχεια, δημιουργούνται τα τοπικό UV, μεταλλικά χρώματα κ.ο.κ. (αν υπάρχουν) και στο τελευταίο στάδιο γίνεται το ανάγλυφο. Το ανάγλυφο, στις περισσότερες περιπτώσεις δεν γίνεται από τον τυπογράφο. Υπάρχουν ειδικά εργαστήρια που αναλαμβάνουν να διεκπεραιώσουν την δουλειά σε αυτό το στάδιο.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου