Το χρώμα είναι ένας από τους πιο καθοριστικούς παράγοντες επιλογής ενός προϊόντος. Χρειάζονται κατά μέσο όρο δεκαπέντε δευτερόλεπτα για να αποφασίσει o καταναλωτής ποιο προϊόν θα αγοράσει ανάμεσα στα χιλιάδες άλλα που υπάρχουν στα ράφια ενός super market.
Η επιλογή των χρωμάτων συσκευασίας είναι μία πολύ υπεύθυνη δουλειά που έχει να κάνει με το περιεχόμενο της συσκευασίας και το πώς θα επιδράσει η εικόνα της στον τελικό καταναλωτή. Ύστερα, από έρευνες σχετικά με την επιρροή των χρωμάτων στον άνθρωπο, αποδείχθηκε ότι τα ζωηρά και θερμά χρώματα, όπως το κόκκινο, το κίτρινο και το πορτοκαλί είναι τα καταλληλότερα χρώματα για συσκευασίες τροφίμων. Αυτό συμβαίνει, γιατί τα θερμά χρώματα προκαλούν διέγερση στο αυτόνομο νευρικό σύστημα και πιο συγκεκριμένα στην πέψη. Αντίθετα, τα ψυχρά χρώματα, όπως το μπλε και το πράσινο θεωρούνται τα πλέον ακατάλληλα για τον τομέα των τροφίμων, ενώ είναι ιδανικά για τα προϊόντα που έχουν σχέση με την καθαριότητα και υγιεινή χώρων.
Για να θεωρηθεί μια συσκευασία επιτυχημένη πρέπει να υπολογιστεί το πώς και ποιο είναι το νόημα που θέλει να περάσει ο σχεδιαστής στον καταναλωτή. Το χρώμα, λοιπόν, αποτελεί το "μέσο" που χρησιμοποιείτε σε κάθε τέτοια περίπτωση. Οι ιδιότητες που χαρακτηρίζουν τα χρώματα έχουν άμεση σχέση με τη ψυχολογική πλευρά και άμεση συσχέτιση με τη φύση. Οι άνθρωποι ανταποκρίνονται σε όποιο χρώμα τους θυμίσει κάτι οικείο κάτι ευχάριστο, όπως για παράδειγμα μία απαλή απόχρωση του γαλάζιου σχετίζεται με την ηρεμία και τον ουρανό. Επιπλέον, υπάρχει άμεση συσχέτιση του χρώματος και της πολιτισμικής καταγωγής του καταναλωτή. Για παράδειγμα, το κίτρινο για τους Ευρωπαίους συμβολίζει την ελπίδα και τη χαρά, ενώ για τους Ασιάτες συμβολίζει την ιεροσύνη. Αυτό σημαίνει ότι μία κίτρινη συσκευασία στην Ευρώπη μπορεί να θεωρηθεί επιτυχημένη και να σημειώσει ρεκόρ πωλήσεων, ενώ η ίδια συσκευασία σε μία Ασιατική χώρα μπορεί να θεωρηθεί ιεροσυλία και να πρέπει να αποσυρθεί από την αγορά.