Το επάγγελμά μας δεν είναι χόμπι



To Σάββατο 8 και την Κυριακή 9 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε το διήμερο σεμινάριο που διοργάνωσε η Ένωση Γραφιστών Ελλάδας με τίτλο «Το επάγγελμά μας δεν είναι χόμπι». Ήταν μια πρωτοβουλία της Ένωσης, με στόχο να ενημερώσει, να συμβουλέψει, να προστατεύσει και να προετοιμάσει τους νέους σχεδιαστές αλλά και όλους όσους δραστηριοποιούνται μέσα από τον τομέα της οπτικής επικοινωνίας.



φωτογραφία Κ. Χατζηδάκη

Τα θέματα του σεμιναρίου, κάλυψαν όλο το φάσμα των εργασιών, υποχρεώσεων και δικαιωμάτων που έχει ένας γραφίστας, ανάλογα με τον τρόπο και τον χώρο που επιλέγει να ενεργοποιηθεί στην αγορά εργασίας. Έγινε μια προσπάθεια να προσδιοριστεί ο ρόλος του, εστιάζοντας στην ικανότητα του να μεταφράζει τον προφορικό λόγο σε οπτική επικοινωνία, με στόχο πάντα τη μεταφορά ενός μηνύματος κάνοντας χρήση των παραδοσιακών ή των νεότερων ψηφιακών μέσων. Τέλος, σκιαγραφήθηκαν οι διαφορετικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη δουλειά του καθώς και τα στάδια που την αποτελούν, βάσει των πραγματικών συνθηκών που ισχύουν στην αγορά «σήμερα», αποφεύγοντας κάθε θεωρητική προσέγγιση άλλων δεκαετιών. 


φωτογραφία Κ. Χατζηδάκη

Συγκεκριμένα, η συζήτηση κινήθηκε στην παρακάτω θεματολογία:
  • Τους χώρους (διαφημιστικές εταιρίες, δημιουργικά γραφεία κ.λπ.) και τους τρόπους (μισθωτοί ή επαγγελματίες) απασχόλησης
  • Τον τρόπο προσέγγισης, επαφής, εξυπηρέτησης και βελτίωσης του πελατολογίου
  • Τις προϋποθέσεις δημιουργίας, διαχείρισης και παραγωγής των σχεδιαστικών προϊόντων
  • Τις μεθόδους του Marketing και πως μπορεί να γίνουν εργαλεία δουλειάς
  • Τον αποδοτικό τρόπο υπολογισμού του κόστους και των αμοιβών
  • Τη διαχείριση συμβάσεων και προσφορών
  • Τη διασφάλιση και τήρηση των πνευματικών δικαιωμάτων και licences
  • Τις νέες συνθήκες στην αγορά εργασίας
  • Τις πωλήσεις 
  • Τη δημιουργία ενός σωστά ενημερωμένου Brief 
  • Τη διεξαγωγή έρευνας πριν από κάθε δουλειά 
  • Tη διαχείριση ιδέας και τις μεθόδους που σχετίζονται με αυτή 
  • Τον τρόπο οργάνωσης και τήρησης ρεαλιστικών χρονοδιαγραμμάτων
  • Τη δημιουργία υποδομών
  • Τη χρησιμότητα διαθεματικών και διεπιστημονικών συνεργασιών 
  • Την οργάνωση και συντήρηση Portfolio (έντυπου ή ηλεκτρονικού) 
  • Τις συνθήκες και τους όρους συμμετοχής καθώς και τους διαφορετικούς τύπους διαγωνισμών 
  • Την ένταξη του «Επιχειρείν» στην καθημερινότητά ενός δημιουργικού γραφείου 
  • Τους κανόνες δεοντολογίας 



Με την ολοκλήρωση των παραπάνω θεματικών ενοτήτων, παρουσιάστηκε η συνολική εικόνα της δουλειάς του σχεδιαστή οπτικής επικοινωνίας. Μια παρουσίαση που επηρέασε τόσο τους σπουδαστές όσο και τους νέους επαγγελματίες που παρευρέθηκαν στο σεμινάριο αυτό.

Τέλος, λόγω του μεγάλου αριθμού συμμετεχόντων το σεμινάριο θα επαναληφθεί στις 29-30 Ιουνίου, για όσους δεν πρόλαβαν αλλά εκδήλωσαν ενδιαφέρον.

Ελπίζω, η Ένωση να καταφέρει να το κάνει κυκλικό και επαναλαμβανόμενο από Σεπτέμβριο, ώστε όλο και περισσότεροι συνάδελφοι να διαμορφώσουν μια ολοκληρωμένη άποψη για τις απαιτήσεις και τις δυνατότητες του κλάδου της οπτικής επικοινωνίας. 





Σχετικά άρθρα

Σχόλια