Τα 15 άρθρα του 2014 με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα


Tο Grafic Notes, θέλοντας να ευχαριστήσει τους αναγνώστες του για την στήριξη και την συμετοχή τους, την χρονιά που πέρασε, ανατρέχει στα άρθρα που δημοσιεύτηκαν το 2014 και διαλέγει εκείνα που είχαν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Τα άρθρα αυτά είναι...


Τα χρωματικά μοντέλα RGB, CMYK και PANTONE στην πράξη
Τα διάφορα χρωματικά μοντέλα έχουν αναπτυχθεί για να γίνει δυνατή η περιγραφή των χρωμάτων με μαθηματική μορφή, κατάλληλη για την επεξεργασία τους από ψηφιακά μέσα. Έτσι όλα τα εικονοστοιχεία (pixels) από τα οποία αποτελείται κάθε εικόνα, ακολουθούν ένα χρωματικό μοντέλο κάθε φορά, ώστε το αποτέλεσμα να είναι ομοιογενές. Ανάλογα με τη χρήση κάθε εικόνας υιοθετείται και το ανάλογο χρωματικό μοντέλο. 

Περισσότερα...


Οι βασικές κατηγορίες γραμματοσειρών
Μια γραμματοσειρά (font) είναι ένα σύνολο τυπογραφικών χαρακτήρων (γλύφοι), σχεδιασμένων με γνώμονα την αρμονία και την ομοιομορφία μεταξύ τους. Συνήθως, μια γραμματοσειρά περιλαμβάνει τα γράμματα του ελληνικού και αγγλικού αλφάβητου, μια σειρά αριθμών, σημεία στίξης, σύμβολα κ.ό.κ. Μπορεί, επίσης, να αποτελείται εξ ολοκλήρου από ιδεογράμματα και σύμβολα, π.χ. μαθηματικά σύμβολα, μουσικές νότες, σύμβολα χαρτογράφησης κ.ο.κ. 

Περισσότερα...


To πλέγμα (Grid) - Μέρος 2. Ορισμένες βασικές αρχές
Στο άρθρο αυτό αναφέρετε σε ορισμένες βασικές αρχές καθώς και στους παράγοντες εκείνους που επηρεάζουν τη δημιουργία πλέγματος. Σχεδιάζοντας με βάση αυτές τις προδιαγραφές το οπτικό αποτέλεσμα θα αποκτήσει ένα ενδιαφέρον, δομημένο και αρμονικό ύφος. Επιπλέον, υπάρχει πάντα η δυνατότητα δημιουργίας ιδιαίτερων πλεγμάτων ανάλογα με την οριοθέτηση της σελίδας και το σύνολο των στοιχείων που πρέπει να προβληθούν.
Περισσότερα... 


Οι αφίσες της Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Κυκλοφορώντας στους κεντρικούς δρόμους της πόλης και στους σταθμούς του metro αξίζει να προσέξει κανείς τις νέες αφίσες της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Αποτελούν δουλειές αισθητικά άρτιες που ζωηρεύουν το ενδιαφέρον του κοινού και δίνουν χρώμα, στο γκρίζο και μονότονο αστικό τοπίο. Το Κ2Design είναι το δημιουργικό γραφείο που εμπνεύστηκε για την περίοδο 2013-2014 όλο το επικοινωνιακό υλικό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Οι βασικοί λόγοι που οργανώθηκε αυτή η νέα διαφημιστική καμπάνια ήταν δύο.
Περισσότερα... 

 

Γραμμικά σχέδια και τύποι αρχείων
Στο άρθρο αυτό θα αναφερθούν οι τύποι αρχείων που αφορούν στα ανυσματικά γραφικά - γραμμικά σχεδια, που χρησιμοποιούνται περισσότερο. Στην περίπτωση αυτή ο όρος «γραμμικά σχέδια» αναφέρεται σε όλες τις δουλειές όπως π.χ. λογότυπα, ετικέτες, αφίσες κ.ά., που αποτελούνται από συνδυασμούς γραμμών, καμπύλων, γεωμετρικών σχημάτων, κειμένου και κόμβων (points, curves ή nodes).
Περισσότερα... 



Τέσσερις τρόποι για να δημιουργήσετε και τις 50 αποχρώσεις του γκρι
Στο άρθρο αυτό αναλύονται τέσσερις τεχνικές του Photoshop για να μετατρέψετε τις έγχρωμες φωτογραφίες σε ασπρόμαυρες. Ο κάθε τρόπος έχει διαφορετικά αποτελέσματα και διαφορετική χρήση. Οι δύο πρώτοι είναι πιο γρήγοροι, αλλά δημιουργούν σχεδόν επίπεδες ασπρόμαυρες εικόνες. Αντίθετα, οι δύο τελευταίοι τρόποι θέλουν λίγο περισσότερη δουλειά αποδίδοντας όμως καλύτερα την τονική ποικιλία των εικόνων.
Περισσότερα...



Ψηφιακές εικόνες και τύποι αρχείων
Στο άρθρο αυτό παρουσιάζονται οι τύποι αρχείων (file’s formats) που χρησιμοποιούνται περισσότερο στην αποθήκευση εικόνων. Κάθε τύπος αρχείου έχει μοναδικά χαρακτηριστικά και δημιουργήθηκε με σκοπό να χρησιμοποιηθεί σε συγκεκριμένες εφαρμογές και με συγκεκριμένο τρόπο. Όλοι οι τύποι δεν κάνουν για όλες τις χρήσεις. Για παράδειγμα, είναι λάθος να χρησιμοποιούνται εικόνες από το internet (GIF, PNG, JPG) για την δημιουργία εντύπων και αντίστοιχα δεν γίνεται να ανεβούν σε μία ιστοσελίδα εικόνες τύπου TIF ή PSD. Στη συνέχεια αναλύεται ο κάθε τύπος και τα αντίστοιχα τεχνικά χαρακτηριστικά.
Περισσότερα... 


15 προτάσεις για την καλύτερη διαχείριση των εικόνων
Η διαχείριση των εικόνων δεν είναι πάντα απλή υπόθεση. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να ελέγχονται κάθε φορά για να βγει ένα άρτιο αποτέλεσμα. Στο το άρθρο αυτό αναφέρονται κάποιες γενικές συμβουλές που αφορούν την σωστή χρήση εικόνων.
Περισσότερα...



Bēhance.net. 25 χρήσιμα tips για ένα online portfolio
Το Bēhance είναι μια online κοινότητα μέσω της οποίας έχετε τη δυνατότητα να φτιάξετε απλά και εύκολα ένα δωρεάν ηλεκτρονικό portfolio. Με τον τρόπο αυτό θα έχετε μια μόνιμη παρουσίαση με τις καλύτερες δουλειές σας, την οποία θα μπορεί να δει οποιοσδήποτε στον κόσμο ενδιαφέρετε για τις επαγγελματικές επιδόσεις και το στιλ σας. 

Περισσότερα...

Τρεις τεχνικές για τον επιχρωματισμό χαρτιών
Τα επιχρωματισμένα χαρτιά δημιουργήθηκαν αρχικά για να καλύψουν λειτουργικές αλλά και διακοσμητικές ανάγκες της βιβλιοδεσίας. Τοποθετούνταν ως εσώφυλλα στο σημείο των βιβλίων που ενώνονταν το δεμένο σώμα με το εξώφυλλο. Στη συνέχεια τα χαρτιά αυτά, εξαιτίας της μεγάλης ποικιλίας των σχεδίων και των χρωμάτων, χρησιμοποιήθηκαν και σε άλλες εφαρμογές εκτός της βιβλιοδεσίας. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να δούμε τρεις τεχνικές επιχρωματιμού των χαρτιών στο εργαστήρι Decopapers, κατά τη διάρκεια της έκθεσης της ομάδας BookLab8.
Περισσότερα...



Η ισορροπία στον σχεδιασμό λογοτύπων
Κάθε λογότυπο σχεδιάζεται για να εξυπηρετήσει ορισμένους επικοινωνιακούς και διαφημιστικούς σκοπούς. Για το λόγο αυτό πρέπει να είναι καλαίσθητο, σχεδιασμένο άρτια και απόλυτα κατανοητό. Το χρώμα, η γραμματοσειρά και ο έξυπνος σχεδιασμός αποτελούν ορισμένους από τους παράγοντες που συντελούν σε αυτό αποτέλεσμα.
Περισσότερα...



Noma Bar. Μια πορεία στον αρνητικό χώρο
Στην δουλειά του Noma Bar και στον τρόπο που διαχείριζεται τον αρνητικό χώρο, έχουμε αναφερθεί ξανά σε παλαιότερα άρθρα. Τώρα, είναι ευκαιρία να δούμε ορισμένα ακόμα έργα του, παρακολουθώντας έτσι την πορεία του αλλά και τις σχεδιαστικές του προτάσεις για εξώφυλλα περιοδικών και βιβλίων ή πάνω σε διάφορα θέματα της επικαιρότητας, του σινεμά, κ.ά.
Περισσότερα...



Συναρμογή
Τί πρέπει να γίνει όταν μετά την εκτύπωση μιας εργασίας, η οποία έχει πραγματοποιηθεί με την μέθοδο της offset και όχι ψηφιακά, παρατηρούμε ότι συνορεύοντα αντικείμενα δεν εφάπτονται ακριβώς; Πώς μπορούμε να διορθώσουμε τα κενά που σχηματίζονται ανάμεσα στα αντικείμενα με αποτέλεσμα να φαίνεται το ατύπωτο χαρτί και να αλλοιώνεται η ποιότητα της εργασίας μας; Η αλήθεια είναι ότι μετά την εκτύπωση δεν μπορεί να γίνει τίποτα. Ό,τι ήταν να γίνει έπρεπε να είχε γίνει κατά την προεκτυπωτική διαδικασία και αυτό που έπρεπε να είχε γίνει είναι... «συναρμογή».
Περισσότερα...



Δημιουργία Οδηγού Εταιρικής Ταυτότητας
O Οδηγός εταιρικής ταυτότητας (Brand Identity Guide) είναι ένα σύνολο καταγεγραμμένων κανόνων που αφορούν την ορθή χρήση ενός λογοτύπου σε όλες τις εφαρμογές της εταιρικής ταυτότητας. Ο οδηγός αυτός τις περισσότερες φορές είναι ένα πολυσέλιδο έντυπο που παραδίδεται στην εταιρία - πελάτη μετά την ολοκλήρωση του σχεδιασμού του λογοτύπου και συνοδεύει τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά αρχεία. Βάσει του οδηγού υλοποιούνται όλες οι περεταίρω εφαρμογές π.χ. έντυπα, ταμπέλες, επιστολόχαρτα, φάκελο, ιστοσελίδες, διαφημιστικά δώρα, newsletters, banners κ.ο.κ.
Περισσότερα...



Τυπώνοντας Ψηφιακά
Η μεγάλη εξέλιξη στις γραφικές τέχνες ήταν αδιαμφισβήτητα η προσθήκη σε αυτές της ψηφιακής εκτύπωσης. Με τον όρο «ψηφιακή εκτύπωση», δεν εννοούμε την ευρείας διάστασης, inkjet εκτύπωση αλλά τα ψηφιακά πιεστήρια όπως τη Xeikon, την iGen, την Indigo και άλλες. Η τεχνολογία λοιπόν αυτή, ήρθε να λύσει προβλήματα που υπήρχαν στην offset εκτύπωση, όπως το υψηλό κόστος στα μικρά τιράζ, και να προσθέσει νέες δυνατότητες όπως τα μεταβλητά δεδομένα.
Περισσότερα...



Σχετικά άρθρα
Τα 15 άρθρα που διαβάστηκαν περισσότερο το 2013 


Σχόλια