5 συχνά λάθη προς εκτύπωση
Ο «Δαίμων του τυπογραφείου» δεν είναι πάντα η αιτία για όσα λάθη καταφέρνουν να περάσουν στο χαρτί. Πολλές φορές η πίεση της δουλειάς, αλλά και η έλλειψη ενημέρωσης, καλής συνεργασίας και επικοινωνίας είναι ορισμένοι από τους παράγοντες που οδηγούν στη δημιουργία κακέκτυπων.
Οι περισσότεροι σχεδιαστές έχουμε να διηγηθούμε μια τραυματική εμπειρία για μια δουλειά που δεν πήγε τόσο καλά όσο θα θέλαμε, επειδή κάποια χρώματα, εικόνες και κείμενα δεν χαρακτηρίστηκαν σωστά.
Περισσότερα...
Τα στάδια παραγωγής του εντύπου χθες και σήμερα
Κείμενο: Δημήτριος Μπιτζένης, Εκπαιδευτικός γραφικών τεχνών
Γραφικές τέχνες είναι ένα σύνολο τεχνών, τεχνικών και διαδικασιών με τις οποίες αφενός δημιουργείται ένα αρχικό θέμα, πρότυπο για αναπαραγωγή (γραμμένο, σχεδιασμένο, χαραγμένο ή φωτογραφημένο) και αφετέρου αναπαράγεται σε σειρά όμοιων, τυπωμένων με μελάνη, αντιτύπων. Για την αναπαραγωγή αυτή κατασκευάζονται εκτυπωτικές πλάκες, οι οποίες είναι το πρώτο και απαραίτητο βήμα σε αυτό που ονομάζεται τεχνολογία των εκτυπώσεων. Αποφασίζοντας τη μορφή της εκτυπωτικής πλάκας, στην ουσία επιλέγεται η μέθοδος εκτύπωσης που θα χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή των αντιτύπων.
Περισσότερα...
17 πράγματα που μαθαίνεις για τη γραφιστική, μετά τη σχολή
Έχουν μεσολαβήσει αρκετά χρόνια από το τέλος των σπουδών μου. Στο διάστημα αυτό έχω εκτιμήσει αφάνταστα τα όσα έμαθα τότε και τις βάσεις που πήρα. Δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην προσπάθεια των καθηγητών μου, αλλά δεν μπορώ να παραβλέψω το γεγονός ότι όλα αυτά ήταν μια αρχή. Στο ενδιάμεσο διάστημα μέχρι σήμερα, η δουλειά και η εμπειρία αποδείχτηκαν το επόμενο μεγάλο σχολείο.
Περισσότερα...
Φτιάξτε τη δική σας γραμματοσειρά
Στο άρθρο αυτό περιγράφεται η βασική διαδικασία κατασκευής μιας γραμματοσειράς για προσωπική χρήση. Η κατασκευή μιας εμπορικής γραμματοσειράς είναι μια πολύ πιο σύνθετη διαδικασία, που απαιτεί καλή γνώση τυπογραφίας, ιδιαίτερη έμφαση στο σχήμα και στη δομή κάθε ψηφίου και τέλος υψηλή ποιότητα στο τελικό εκτυπωτικό αποτέλεσμα. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορείτε να προσπαθήσετε και να πειραματιστείτε με το συγκεκριμένο θέμα.
Περισσότερα...
Ο κλασσικός Χρωματικός Κύκλος
Ο χρωματικός κύκλος αποτυπώνει τη θεωρία των χρωμάτων και αποτελεί ένα βοήθημα για την κατανόηση και την εφαρμογή της. Πάνω στον χρωματικό κύκλο αποτυπώνονται όλα τα χρώματα όπως αυτά προκύπτουν από την ανάλυση του λευκού φωτός.
Περισσότερα...
10 Λόγοι για να μην δουλεύετε ποτέ τζάμπα
Κείμενο: Olga Rudnik, CG Design & Web Marketing
Γεια σας! Είμαι σχεδιάστρια και πλέον χόρτασα από το γεγονός ότι κάθε τόσο κάποιος μου ζητάει να του κάνω κάτι τζάμπα. Υπάρχει ολόκληρη λίστα από τέτοια πράγματα, λογότυπα, κάρτες, αφίσες, φυλλάδια, ιστοσελίδα, βάψιμο στο μπαλκόνι, και ένας Θεός ξέρει τι άλλο... Παλιά συνήθως οι άνθρωποι κατάφερναν να πάρουν αυτό που ήθελαν, αλλά πλέον η πιθανότητες της δουλειάς χωρίς πληρωμή είναι μηδενικές.
Περισσότερα...
Τα Προσθετικά - Αφαιρετικά χρώματα και η εφαρμογή τους στην νέα ψηφιακή εποχή
Η θεωρία των προσθετικών και αφαιρετικών χρωμάτων χρονολογείται από το 1700 και βασίζεται στα πειράματα του Ισαάκ Νεύτωνα και του Τόμας Γιάνκ. Σήμερα, η θεωρία αυτή αποτελεί τη βάση για τη διαχείριση του χρώματος στους Η/Υ αλλά και για τη δημιουργία διαφόρων άλλων εφαρμογών που επηρεάζουν άμεσα την καθημερινή μας ζωή. Σύμφωνα με αυτή τα χρώματα κατηγοριοποιούνται ανάλογα τον τρόπο αναπαραγωγής τους. Έτσι όσα χρώματα παράγονται από δέσμες φωτός ανήκουν στην πρώτη κατηγορία ενώ όσα παράγονται από χρωστικές ουσίες ανήκουν στην δεύτερη.
Περισσότερα...
10 βασικές αρχές σύνθεσης
Κάθε σχεδιαστής προσπαθεί να δημιουργήσει μια αρμονική και συμμετρική σύνθεση, που να αποτυπώνει την κεντρική ιδέα της δουλειά του. Η συμμετρία στη δομή μιας σύνθεσης εξαρτάται από τον τρόπο διαχείρισης των επιμέρους οπτικών στοιχείων που την αποτελούν. Για το λόγο αυτό κάθε σύνθεση διέπεται από ένα σύνολο κανόνων που καθορίζουν την έκβαση του συνολικού αποτελέσματος,
Περισσότερα...
Η αισθητική ερμηνεία των χρωμάτων
Τα οπτικά ερεθίσματα που δεχόμαστε προκαλούνται κυρίως από τα χρώματα που βρίσκονται παντού γύρω μας. Κάθε χρωματικό αίσθημα δεν είναι απλά ένα οπτικό ερέθισμα αλλά και κάτι πολύ περισσότερο. Αν αναλογιστούμε την ταχύτητα με την οποία αντιλαμβανόμαστε κάθε οπτικό ερέθισμα που δεχόμαστε από το περιβάλλον μας, τότε ίσως μπορέσουμε να καταλάβουμε ότι η όραση σχετίζεται με την αντίληψη κάθε ανθρώπου με έναν τρόπο πολύ ουσιαστικό.
Περισσότερα...
Γιαπωνέζικος τρόπος Βιβλιοδεσίας
Στο άρθρο αυτό θα βρείτε οδηγίες, με πολύ σαφή διαγράμματα, για το πώς θα μπορέσετε να δημιουργήσετε βιβλιοδεσία με μια αρκετά διαδεδομένη Γιαπωνέζικη μέθοδο. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα άρθρο που είχε δημοσιευτεί στο Boys' Life τον October του 1991 από τον Brook West. Αυτό το σύνολο των οδηγιών μπορεί να χρησιμοποιηθούν είτε για να επισκευάσετε ένα δικό σας χαρτόδετο βιβλίο που έχει καταστραφεί είτε να δημιουργήσετε βιβλία, σημειωματάρια ή sketchbooks μικρού τιράζ, προς πώληση.
Περισσότερα...
Χρώμα. Μια σύντομη ιστορική αναδρομή
Από τα πανάρχαια χρόνια ο άνθρωπος θέλησε να δώσει χρώμα στα καθημερινά του αντικείμενα και κυρίως στα ρούχα του. Οι Κινέζοι, οι Ινδοί, οι Μαγιάς και οι Αιγύπτιοι ήταν οι κάτοχοι των μυστικών της βαφής περισσότερο από τρεις χιλιετηρίδες. Ο τρόπος παρασκευής των βαφών ήταν μυστικό φυλαγμένο με την ποινή του θανάτου και μεταδιδόταν με ειδική τελετή μύησης. Οι βαφές παρασκευάζονταν από φυσικά μέσα οργανικά και ανόργανα και η παρασκευή τους έπαιρνε τη μορφή ιεροτελεστίας.
Περισσότερα...
Ελληνικές αφίσες, ετών 100
Περιοδικό GR Design, τεύχος 5
Κείμενο: Άρης Ραπίδης, επιμελητής τμήματος Συλλογής Έργων Τέχνης Alpha Bank
Η αφίσα, ως οπτικό μέσο επικοινωνίας, γεννήθηκε το 1846 στο Παρίσι, όταν ο ζωγράφος Paul Baudry με τη συνεργασία τον λιθογράφων Rouchon κυκλοφόρησαν την πρώτη χρονολογημένη και υπογεγραμμένη αφίσα για το κατάστημα ενδυμάτων «Au Roi de Prusse». Έτσι, από το τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα, η αφίσα λόγω της πολλαπλότητας της, αλλά και της ευρείας διασποράς της, καθιερώνεται ως μέσο επικοινωνίας, προβολής και πληροφόρησης για διάφορα επίκαιρα θέματα, ενδιαφέροντα γεγονότα ή νέα προϊόντα.
Περισσότερα...
Γενικά περί Σύνθεσης
Στις τέχνες που σχετίζονται με την οπτική επικοινωνία, όπως η γραφιστική, η ζωγραφική, η φωτογραφία και η γλυπτική κ.λπ. η έννοια της σύνθεσης σχετίζεται με τη διάταξη και τοποθέτηση των στοιχείων ή συστατικών ενός έργου και εξαρτάται άμεσα από τη διάθεση του δημιουργού, το μήνυμα που θα επικοινωνήσει αλλά και τους κανόνες που τη διέπουν.
Περισσότερα...
Χρωματικές αρμονίες και χρωματικά σχήματα
Η θεωρία του χρώματος είναι ένα σύνολο κανόνων βάσει των οποίων δημιουργούνται οι αρμονικοί συνδυασμοί των χρωμάτων. Σύμφωνα λοιπόν, με μια γενικότερη άποψη οι αρμονικοί χρωματικοί συνδυασμοί στηρίζονται στον νόμο της ομοιότητας και της αντίθεσης και δημιουργούνται ανάμεσα σε...
Περισσότερα...
Έντυπα με ιδιαίτερες προδιαγραφές
Κάθε φυλλάδιο έχει κάτι να "πει" και δεν αναφέρομαι στο κείμενο. Ένα φυλλάδιο πρέπει να είναι ελκυστικό, να έχει μια επαγγελματική και πρωτότυπη σχεδίαση και να πληρεί κάποιες προδιαγραφές, ώστε να τραβήξει την προσοχή του κοινού στο οποίο στοχεύει κάθε φορά. Τότε μόνο υπάρχει το ενδεχόμενο να αρχίσει να "λειτουργεί" ενισχύοντας τις πωλήσεις της εταιρίας και βελτιώνοντας την "εικόνα" της.
Περισσότερα...
Tο Grafic Notes, για τη χρονιά που πέρασε, ευχαριστεί τους αναγνώστες του για την ανταπόκριση τους και τους ανθρώπους που συνεργάστηκαν μαζί του, για τη βοήθεια και τα άρθρα που πρόσφεραν. Για τη νέα χρονιά υπόσχεται καινούργια άρθρα, πιο ενδιαφέροντα θέματα και περισσότερες δραστηριότητες.
Με εκτίμηση
GN
Σχετικά άρθρα
- Τα 15 άρθρα του 2014 με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα
- Τα 15 άρθρα που διαβάστηκαν περισσότερο το 2013
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου