Ποιος έφτιαξε την αφίσα του Athens Digital Arts Festival;


Από την Μαρία Παππά, Lifo

Μιλήσαμε με τους δημιουργούς των πιο εντυπωσιακών πόστερ στους δρόμους της Αθήνας. 
Με κεντρικό θέμα το Digital Pop, το ADAF 2016 εξερευνά τις διαφορετικές πτυχές του ποπ στην ψηφιακή εποχή, όπως αυτές εξελίσσονται μέσα από τις νέες τεχνολογίες και το Διαδίκτυο. Η δημιουργική ομάδα DesignPark έφτιαξε μια σειρά από τις πιο εντυπωσιακές αφίσες που έχουμε δει τελευταία. 
Το Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακών Τεχνών της Ελλάδας, το Athens Digital Arts Festival (ADAF), επιστρέφει για 12η συνεχή χρονιά στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας από τις 19 έως τις 22 Μαΐου. Τετρακόσιοι πενήντα καλλιτέχνες από 60 χώρες θα παρουσιάσουν τα έργα τους μέσα από ένα πολυεπίπεδο πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει διαδραστικά και διαδικτυακά έργα, οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις, video art, ψηφιακή εικόνα, δημιουργικά εργαστήρια για ενήλικες και παιδιά, ομιλίες καλλιτεχνών, παρουσιάσεις διεθνών φεστιβάλ, οπτικοακουστικές περφόρμανς και μουσικά δρώμενα. Με κεντρικό θέμα το Digital Pop, το ADAF 2016 εξερευνά τις διαφορετικές πτυχές του ποπ στην ψηφιακή εποχή, όπως αυτές εξελίσσονται μέσα από τις νέες τεχνολογίες και το Διαδίκτυο. 



Στο πλαίσιο αυτής της διοργάνωσης, η δημιουργική ομάδα DesignPark έφτιαξε μια σειρά από τις πιο εντυπωσιακές αφίσες που έχουμε δει τελευταία. Μιλήσαμε με έναν από τους γραφίστες της, τον Αντώνη Λουράντο. «Το DesignPark δραστηριοποιείται στην έντυπη και στην ψηφιακή επικοινωνία και δημιουργούμε εταιρική ταυτότητα, websites, βίντεo και έντυπα για διαφορετικά κοινά στην Ελλάδα και το εξωτερικό. H θεματική του φεστιβάλ για φέτος είναι το "Digital Pop". Ο όρος προσδιορίζει πολύ απλά τον καθέναν από εμάς και τη συμμετοχή μας στη διαμόρφωση της ψηφιακής εποχής. Έτσι, χρησιμοποιήσαμε ανθρώπινα πορτρέτα για να δημιουργήσουμε εικόνες χωρίς καμία ψηφιακή επεξεργασία, που να μοιάζουν όμως με ψηφιακά έργα τέχνης. Μια λεπτή οπτική γραμμή μεταξύ μη πραγματικού και ρεαλισμού, κάτι παράδοξο, όπως θα ήταν ένα αληθινό Avatar. 



Η κεντρική ιδέα ήταν να δημιουργήσουμε μια διττή οπτική γλώσσα, κάτι που να δείχνει δύο αντίθετες ιστορίες μέσα σε μια ματιά, το κενό και τη γέφυρα που δημιουργεί η ψηφιακή πραγματικότητα. Με απλά λόγια, έναν αληθινό χαρακτήρα, που όμως φαίνεται σαν ψεύτικος. H διαδικασία είχε διάρκεια μία εβδομάδα περίπου από την ημέρα της φωτογράφισης έως και το τελικό στάδιο. Το πιο δύσκολο σημείο ήταν αυτό της φωτογράφισης, καθώς έπρεπε να αντιμετωπίσουμε προβλήματα που δεν είχαμε προβλέψει και αυτό γιατί θέλαμε όλα τα στοιχεία που συνθέτουν την εικόνα να είναι φτιαγμένα στο χέρι και όχι ψηφιακά, γεγονός που σε κάποιες περιπτώσεις απαιτούσε αυτοσχεδιασμό. Όταν, όμως, έχεις μια δυνατή ομάδα που δίνει λύσεις, όλα αυτά ξεπερνιούνται. Σίγουρα, το χρώμα μπορεί να σου φτιάξει τη διάθεση και το χιούμορ δεν είναι ένας κανόνας που βοηθάει την επικοινωνία. Παρ' όλα αυτά, όπου χωράει, καλό κάνει». 



Concept - Creative Direction: Design Park (www.designpark.gr)
Photography: Jimi Drosinos (jimidrosinos.com)
Backstage Video: Nick Sofras
Make up artist: Athina Mourkousi
Model: Eirini Vasilatou
Info: 19-22/5, Κτιριακό Συγκρότημα Πύλη Ερμού 117-121.
Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην έντυπη έκδοση της LIFO.
Πηγή: www.lifo.gr




Σχετικά άρθρα


Σχόλια