Επικοινωνείτε σωστά την επιχείρησή σας;


από το Βιβλίο Γραφικών Τεχνων

Σχεδόν κάθε επιχείρηση γραφικών τεχνών στις μέρες μας έχει μια ιστοσελίδα, μια σελίδα στο Facebook, ένα blog, λογαριασμό στο twitter και οτιδήποτε άλλο προσφέρει το διαδίκτυο, για να τραβήξει την προσοχή των πελατών της και να δημιουργήσει κόμβους επικοινωνίας.
Οι επιχειρήσεις «σπρώχνουν» μέσω των κόμβων αυτών πολλές πληροφορίες προς τους πιθανούς πελάτες τους, αλλά οδηγούν οι πληροφορίες αυτές σε νέες πωλήσεις; Μερικοί ειδικοί λένε πως μια από τις καλύτερες επιχειρηματικές ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις θα ήταν να διευρύνουν τους τρόπους με τους οποίους βοηθούν τους πελάτες τους να αποκτήσουν πιθανούς πελάτες, αλλά πρώτα θα πρέπει να μάθουν να εφαρμόζουν τις τακτικές αυτές στο δικό τους μάρκετινγκ. 



Οι επιχειρήσεις πρέπει να επαναξιολογήσουν τα online μηνύματα που στέλνουν και τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν με τους πελάτες. Η ποσότητα των πληροφοριών με την οποία βομβαρδίζεται καθημερινά ένας πιθανός πελάτης είναι υπερβολική, επομένως οι επιχειρήσεις θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι οι διαδικτυακές τους δραστηριότητες μεταφέρουν μηνύματα που διασχίζουν την ακαταστασία του διαδικτύου, φτάνουν στο σωστό κοινό και κάνουν τον πιθανό πελάτη να θέλει να μάθει περισσότερα ή/και να αγοράσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.

Τα μηνύματα που αφορούν την πώληση θα πρέπει να απαντούν στο ερώτημα γιατί η αγορά από εμάς θα ωφελήσει τον πελάτη. Για χρόνια, οι ειδικοί σε θέματα πωλήσεων συμβουλεύουν τις επιχειρήσεις να έχουν συνοπτικό μήνυμα ή λόγο, που να επιτρέπει στον πιθανό πελάτη να καταλάβει γρήγορα τα οφέλη από τη συνεργασία τους. Το ίδιο ισχύει για τις online καμπάνιες μιας επιχείρησης. Χωρίς το σωστό μήνυμα, ένας πιθανός πελάτης δεν θα καταλάβει τι ακριβώς κάνει μια επιχείρηση. 

Βασικό για μια επιχείρηση είναι η στρατηγική. Χωρίς αυτή, είναι εύκολο να στείλουμε λάθος μηνύματα στους πιθανούς μας πελάτες. Μια επιχείρηση που έχει στόχο να κερδίσει νέους πελάτες μέσω του διαδικτυακού μάρκετινγκ, αλλά δεν έχει συγκεκριμένο σχέδιο και δεν στέλνει τα σωστά μηνύματα, το μόνο που θα καταφέρει είναι να απασχολήσει το προσωπικό της με πολλά τηλεφωνήματα επεξήγησης καθημερινά, χωρίς να έχουν αποτέλεσμα. Αν για παράδειγμα στο SEO της ιστοσελίδας μας έχουμε δώσει έμφαση στις επαγγελματικές κάρτες επειδή «όλοι ψάχνουν για κάρτες», θα βρεθούμε ψηλά στα αποτελέσματα της αναζήτησης για το συγκεκριμένο προϊόν. Αν όμως δεν τυπώνουμε κάρτες αλλά πουλάμε μηχανήματα τα οποία τυπώνουν και κάρτες, τότε θα έχουμε στείλει λάθος μήνυμα και θα προσελκύσουμε λάθος κοινό.

Η έλλειψη πλάνου συχνά μπορεί να είναι εμφανής όταν εξετάζουμε τις πληροφορίες που σπρώχνουν οι επιχειρήσεις στους πιθανούς πελάτες. Με το να συλλέξουμε οποιοδήποτε περιεχόμενο σχετικό με τις εκτυπώσεις και να το προσαρμόσουμε στις ανάγκες της επιχείρησής μας, δεν σημαίνει ότι θα αποκτήσουμε νέους πελάτες αν το περιεχόμενο αυτό δεν περιέχει σωστά μηνύματα. Το ίδιο ισχύει και για περιεχόμενο καλογραμμένο, με σωστά μηνύματα που όμως καταλήγει σε λάθος κοινό. Με το να διαφημίζουμε υπηρεσίες που είτε δεν παρέχουμε, είτε το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε δεν είναι το σωστό, το μόνο που θα καταφέρουμε είναι να βρεθούμε στις «μαύρες λίστες» των email τους, να τους απομακρύνουμε από κοντά μας και να μην θέλουν να ασχοληθούν ξανά μαζί μας.

Το μάρκετινγκ και οι πωλήσεις δεν είναι σε καμία περίπτωση το ίδιο πράγμα. Τα μηνύματα μάρκετινγκ συμβάλλουν στην εδραίωση του εμπορικού μας σήματος στο μυαλό των πιθανών πελατών και καθιστούν πιο εύκολη την αναγνώρισή μας. Το σωστό μήνυμα στο σωστό κοινό με τα σωστά μέσα ενημέρωσης οδηγούν σε πιο εύκολη πώληση.

Χρησιμοποιούμε σωστά τα εργαλεία που διαθέτουμε για να στείλουμε ένα συνεκτικό μήνυμα στους πελάτες μας και στη συνέχεια να είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε στις ανάγκες τους. Τα μηνύματα που στέλνουμε μας παρέχουν ένα σημαντικό προβάδισμα, αλλά είναι στο χέρι μας να μετατρέψουμε τον πιθανό πελάτη σε πελάτη.


Σχετικά άρθρα


Πηγή: 




Σχόλια