One World - One Drupa (2012)


H Drupa 2012 (3-16 Μαίου) τελείωσε και στέλνει σημαντικά μηνύματα στην παγκόσμια βιομηχανία εκτύπωσης και τα μέσα ενημέρωσης. Το πιο σημαντικό μήνυμα είναι ότι ο τομέας της εκτύπωσης έχει δυνατότητες και επενδύει δυναμικά στο μέλλον του. Αυτή η τάση ήταν ήδη ορατά από τα μισά της έκθεσης και οι εκθέτες ανέφεραν τη σύναψη πολλών συμφωνιών σε όλο τον κόσμο. Αυτή η προθυμία για επενδύσεις συνεχίστηκε με αμείωτο ρυθμό και στο δεύτερο μισό της έκθεσης. Προσθέστε σε αυτό το γεγονός ότι οι ειδικοί τονίζουν συγκεκριμένα τον πλούτο των καινοτομιών και των λύσεων για όλο το φάσμα του τομέα της εκτύπωσης. «Η Drupa ήταν μια μεγάλη επιτυχία για τον τομέα. Η εμπορική έκθεση έστειλε σημαντικά μηνύματα. Πολλές επιχειρηματικές ιδέες και καινοτομίες παρουσιάστηκαν εδώ και όλες οδηγούν σε μεγάλες επενδύσεις. Οτιδήποτε παρουσίασαν εδώ, οι 1.850 εκθέτες, κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο εβδομάδων θα ενισχύσει το αναπτυξιακό δυναμικό της εκτύπωσης και της βιομηχανίας των μέσων ενημέρωσης μακροπρόθεσμα.» λέει ο Bernhard Schreier, Πρόεδρος της Drupa 2012 και Πρόεδρος του Δ.Σ. σε Heidelberger Druckmaschinen AG, συνοψίζοντας τα αποτελέσματα της Drupa 2012. «Εδώ στο Ντίσελντορφ η έκθεση ολοκληρώθηκε και ορίστηκαν οι παράμετροι που θα καθορίσουν το μέλλον του κλάδου».


314.500 εμπειρογνώμονες από περισσότερες από 130 χώρες ήρθαν στην Drupa, στο Ντύσσελντορφ, 75.500 λιγότεροι από ό, τι το 2008. «Η πτώση δεν αποτελεί έκπληξη για μας και τον τομέα στο σύνολό του. Στη Γερμανία μόνο η βιομηχανία εκτυπώσεων έχασε περίπου 3.900 επιχειρήσεις με πάνω από 61.000 εργαζόμενους μεταξύ 2000 και 2011. Στις ΗΠΑ κατά την ίδια περίοδο περισσότερα από 7.700 εταιρίες εκτύπωσης έκλεισαν.» εξήγησε ο Werner Matthias Dornscheidt, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Messe Düsseldorf. «Σε αυτό το πλαίσιο, δεν είναι έκπληξη το γεγονός ότι λιγότεροι επισκέπτες ήρθαν στην Drupa 2012. Ωστόσο - και αυτό είναι το βασικό σημείο – οι πελάτες που ήρθαν στην Drupa δεν είναι μεγάλες αντιπροσωπείες ή  ομαδικά επιχειρηματικά ταξίδια. Είναι κορυφαία στελέχη που ταξίδεψαν στο Ντίσελντορφ. Η Drupa είναι σαφώς η εμπορική έκθεση που απευθύνεται στα κορυφαία στελέχη (decision-makers) των επιχειρήσεων.».

 
«Η Drupa έστειλε σημαντικά μηνύματα σε αυτό το δύσκολο κλίμα για τον τομέα μας. Αυτό μας δίνει την αισιοδοξία ότι το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των επενδύσεων σε πολλές αγορές σε όλο τον κόσμο, τώρα σταδιακά θα αξιοποιηθεί.», λέει ο
Dr Markus Heering, Διευθύνων Σύμβουλος της Print and Paper Technology Association στο πλαίσιο της German Engineering Federation VDMA. Πολλές παραγγελίες δόθηκαν κατά τη διάρκεια της έκθεσης τόσο από την πλευρά των μεγάλων κατασκευαστών εκτυπωτικών μηχανημάτων όσο και από τους προμηθευτές τους. Ο αριθμός των ερευνών αγοράς αυξάνονταν συνεχώς κατά τη διάρκεια της έκθεσης και αυτός είναι ο λόγος που πολλοί εκθέτες περιμένουν εκδήλωση ενδιαφέροντος από δυνητικούς πελάτες και μετά την λήξη της.
Αυτό δείχνει πόσο η Drupa 2012 υπερασπίζεται τη θέση της ως η σημαντικότερη και μεγαλύτερη Β2Β εμπορική έκθεση του κόσμου στον τομέα της - γεγονός που καταδεικνύεται και από τα αποτελέσματα της έρευνας των επισκεπτών. Οι επισκέπτες έρχονται στην Drupa με συγκεκριμένες επενδυτικές προθέσεις. Σχεδόν το 50% όλων των επισκεπτών κάνει συγκεκριμένες παραγγελίες - και οι περισσότεροι από αυτές πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη από τη στιγμή που, το ποσοστό των κορυφαίων στελεχών (decision-makers) μεταξύ των επισκεπτών έχει αυξηθεί σημαντικά από το 2008 (50,8% σε σύγκριση με 44,4% το 2008).


Με περισσότερους από 190.000 ξένους επισκέπτες η διεθνής απήχηση της Drupa συνεχίζεται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Αυτό που είναι εντυπωσιακό εδώ είναι ο μεγάλος αριθμός των εμπορικών επισκεπτών από την Ινδία που, φτάνοντας σήμερα περίπου 15.000, κατατάσσεται ως η δεύτερη μεγαλύτερη χώρα μετά τη Γερμανία (123.000 επισκέπτες). Μετά από αυτές τις δύο ακολουθούν Βέλγιο, Γαλλία, Ολλανδία, Μεγάλη Βρετανία, τις ΗΠΑ, την Ελβετία και την Ιταλία. Είναι ιδιαίτερα ευχάριστο να βλέπουμε το αυξανόμενο ποσοστό των επισκεπτών από τη Νότια και Κεντρική Αμερική (8,8% το 2012 σε σύγκριση με 7% το 2008) - και πιο συγκεκριμένα από τη Βραζιλία. Η προσέλευση των αντιπροσώπων του Τύπου στην Drupa 2012 είχε ιδιαίτερα διεθνή χαρακτήρα. Περίπου 2.400 δημοσιογράφοι ήρθαν από 75 χώρες.
 

Τα θέματα που κυριαρχούν στην Drupa 2012 ήταν συστήματα αυτοματισμού, εκτύπωση συσκευασίας, ψηφιακή εκτύπωση, υβριδικές τεχνολογίες, web- εκτυπωτικές εφαρμογές και εκτυπώσεις φιλικές προς το περιβάλλον. Για παράδειγμα, το 40% των επισκεπτών δήλωσαν ότι ενδιαφέρονται για ψηφιακές μηχανές εκτύπωσης και ψηφιακά συστήματα εκτύπωσης. Επίσης, δόθηκε μεγάλη έμφαση στα θέματα που αφορούν το μέλλον της ηλεκτρονικής εκτύπωσης. Αυτό τονίστηκε στην Drupa με διάφορους τρόπους όπως
  με το Drupa innovation park, το Drupa cube και με επίσημες ξεναγήσεις σε πολλά περίπτερα.


«Στην Drupa 2012 δόθηκε έμφαση στον Τεχνολογικό Τομέα σε υπερθετικό βαθμό. Με αυτό τον τρόπο αποδείχθηκε ότι η εκτύπωση είναι πιο ζωντανή από ποτέ!», δήλωσε ο Rolf Schwarz, ο Πρόεδρος της γερμανικής Print and Media Association Bundesverband Druck und Medien. «Υπήρχαν εντυπωσιακές καινοτομίες σε όλα τα στάδια εκτύπωσης. Ήμουν ιδιαίτερα ενθουσιασμένος από τους προμηθευτές και τους κατασκευαστές μηχανημάτων αναλωσίμων, εκτύπωσης και της περαιτέρω επεξεργασίας όπου από κοινού έπεισαν τους επισκέπτες για τη ροή εργασίας, την παραγωγή λύσεων, τα εξαιρετικά προϊόντα. Offset και τις ψηφιακές λύσεις εκτύπωσης, αντί να ανταγωνίζονται μεταξύ τους στο πλαίσιο της έκθεσης.».


Επίσης, δημιουργήθηκε ένα θετικό αποτέλεσμα από το ειδικό πρόγραμμα υποστήριξης της έκθεσης. Πάνω από το 20% των επισκεπτών ενδιαφέρθηκε για το Drupa innovation park και το Drupa cube που υποστηρίχτηκαν από την Digi:media. Με πάνω από 130 εκθέτες, στην Αίθουσα του 7,0 το Drupa innovation park (DIP) ήταν ένα κομβικό σημείο για τις καινοτομίες στον τομέα των ψηφιακών μέσων. «Το Drupa innovation park 2012 ήταν μία από τις μοναδικές περιοχές της έκθεσης, που εστίαζε σε νέες ιδέες. Η λογική δεν ήταν να υπάρχουν πολλές νέες ιδέες σε ένα τεράστιο περίπτερο, αλλά να παρουσιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να τις δουν και να τις κατανοήσουν.», εξηγεί ο Frank Romano, καθηγητής στο Meritus, Rochester Institute of Technology στις ΗΠΑ. «Η Drupa είναι μία από τις πιο ενδιαφέρουσες εμπορικές εκθέσεις, επειδή κάνει αυτό ακριβώς. Εστιάζει σε ιδέες που δεν ανήκουν στην τρέχουσα κατάσταση, αλλά πρόκειται να το κάνουν στο μέλλον. Έτσι, το Drupa innovation park παρουσιάζει καινοτόμες ιδέες, αλλά και το ίδιο είναι μια αυτές.».


Ενώ η έκθεση γενικότερα εστιάζεται στην τεχνολογία, στον Drupa cube, στη μοντέρνα αίθουσα 7Α, τα πάντα περιστρέφονταν γύρω από τις τάσεις σε cross-media και print-based communication. Στην διάρκεια των 13 ημερών στο Γερμανικό-Αγγλικό πρόγραμμα του συνεδρίου συμμετείχαν πάνω από 80 ομιλητές που σκοπό είχαν να βοηθήσουν τους αγοραστές εκτυπωτικών συστημάτων, τους marketing decision-makers, τους διαφημιστές, τους εκδοτικούς οίκους και τους σχεδιαστές. Πέρα από τις διαφορετικές θεματικές ημέρες περίπου 1.000 ειδικοί από 55 χώρες συγκέντρωσαν πληροφορίες εδώ σχετικά με τις cross-media campaigns, τους εκδοτικούς οίκους, τις νέες τάσεις στις εφημερίδες, τα βιβλία και της παραγωγή περιοδικών, τις out-of-home applications, το dialogue marketing, τη συσκευασία, την εκτύπωση και των ηλεκτρονικών μέσων παραγωγής.

Η επόμενη Drupa θα πραγματοποιηθεί 2-15 Ιουνίου 2016.
Πληροφορίες στο www.drupa.com 





 

Σχόλια