Λογότυπα. Όταν το χρώμα κοστίζει


Ένας σημαντικός παράγοντας για τη δημιουργία ενός λογοτύπου είναι να μπορεί να εμφανίζεται και να αποτυπώνεται  με τις λιγότερες απώλειες στο χρώμα του, εκτός από τη γνωστή τυπογραφική μέθοδο, και σε διαφορετικά μέσα όπως διαφημιστικές πινακίδες, επαγγελματικές κάρτες, μπλούζες, πλαστικές συσκευασίες ή χαρτόνια. Κάποιες από τις παραπάνω εφαρμογές έχουν σημαντικούς περιορισμούς στη χρήση πολλών χρωμάτων τα οποία καθιστούν το έργο εκτύπωσης περίπλοκο ή κάποιες φορές αδύνατο.
Οι περιορισμοί αυτοί μπορεί να αφορούν στο ίδιο το χρώμα. Όπως για παράδειγμα τα χρώματα ενός τετράχρωμου λογότυπου δεν μπορούν να μεταφερθούν αυτούσια στη μέθοδο της μεταξοτυπίας για τη δημιουργία μιας διαφημιστικής μπλούζας. Επιπλέον, όταν πρέπει ένα λογότυπο από τετράχρωμο να τυπωθεί σε παλέτα PANTONE, ακόμα και τότε μπορεί να έχουμε τις σχετικές απώλειες. 
Οι περιορισμοί εκτός από τη φύση του χρώματος, τις περισσότερες φορές αφορούν στο κόστος υλοποίησης.  Όπως για παράδειγμα αν ένα λογότυπο έχει τρία χρώματα, και πρέπει να τυπωθούν και τα τρία σε μια πλαστική σακούλα, τότε το κόστος θα ανέβει πολύ.
Για να μην υπάρχουν τα προβλήματα αυτά, καλό θα ήταν όταν γίνεται η μελέτη του λογοτύπου να υπολογίσουμε όλες τις πιθανές εφαρμογές, όσες χρειάζεται ο πελάτης και όσες φανταζόμαστε ότι μπορεί να συμβούν στο μέλλον. Με αυτό τον τρόπο ίσως για κάποιες από τις εφαρμογές να πρέπει να γίνει κάποια ιδιαίτερη χρωματική μελέτη, με γνώμονα το αντίστοιχο κόστος υλοποίησης.     



























Πηγή
Λογότυπα: thedesignwork.com

Σχετικά άρθρα

Σχόλια