Τα 15 άρθρα που διαβάστηκαν περισσότερο το 2013


Tο Grafic Notes, θέλοντας να ευχαριστήσει τους αναγνώστες του, ανατρέχει στα άρθρα που δημοσιεύτηκαν και διαλέγει εκείνα που είχαν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα μέσα στην χρονιά που πέρασε. Τα άρθρα αυτά είναι...


6 τρόποι για να βρείτε τον ιδανικό χρωματικό συνδυασμό
Το χρώμα παίζει έναν τεράστιο ρόλο στην ανάπτυξη και την αποτελεσματικότητα ενός λογοτύπου, μιας φωτογραφίας, ενός site, μιας εταιρικής ταυτότητας, μιας αφίσας κ.ο.κ. Μπορεί να μεταφέρει ένα μήνυμα, να προβάλει το εμπορικό σήμα και να ενθαρρύνει την επικοινωνία με τους δυνητικούς πελάτες. Επιπλέον, το χρώμα έχει μια ισχυρή ψυχολογική επίδραση, κερδίζοντας την εντύπωση και ενισχύοντας την εμπιστοσύνη προς εμπορικό προφίλ μιας εταιρίας. Στη συνέχεια του συνέχεια του άρθρου παρουσιάζονται έξι ιστοσελίδες που θα σας βοηθήσουν στην επιλογή του σωστού συνδυασμού χρωμάτων για οποιοδήποτε project και αν δουλεύετε αυτή τη στιγμή.  

Περισσότερα...


Greek packaging in action
The international media and press promote a picture of Greece as a country full of financial and public administration problems, where nothing creative and innovative happens. However, 2011 - 2013 were three creative years for the leading Greek packaging design and manufacturing companies. Against all odds and ends, there was a noted increase of their international presence and exporting activity. It is hoped that the Greek designers will give this missing side of the Greek picture. 
Περισσότερα...


Η δημιουργική ανανέωση μιας ιστορικής μάρκας
H KYKNOS ιδρύθηκε το 1915 και είναι η πρώτη κονσερβοποιία στην Eλλάδα. Mια ελληνική μάρκα, κομμάτι της διατροφικής μας ιστορίας. Mε ηγετική θέση στην ελληνική αγορά, σημαντικές εξαγωγές αλλά και ισχυρό ανταγωνισμό, χρειαζόταν μια συνολική ανανέωση της εικόνας της που να διατηρεί όμως τις βαθύτερες αξίες της μάρκας. Eπιπλέον, με τη διαρκώς διευρυνόμενη γκάμα των προϊόντων της, η KYKNOS είχε να αντιμετωπίσει μια έλλειψη συνοχής και συνέχειας στην προϊοντική της ταυτότητα.   
Περισσότερα...


Συσκευασίες για το πολυτιμότερο αγαθό, το λάδι
Ο πολιτισμός της ελιάς και του λαδιού σημαδεύει τις παραδόσεις, τη θρησκεία, τη λογοτεχνία και την διατροφή των περιοχών που ευδοκιμούν τα ελαιόδεντρα. H ελληνική μυθολογία και η Παλαιά Διαθήκη είναι γεμάτες με πληροφορίες και μύθους που επισημαίνουν την σημασία των προϊόντων της ελιάς αλλά και του ίδιου του ελαιόδεντρου- ενός δέντρου που δεν πεθαίνει σχεδόν ποτέ αλλά συνεχώς αναβλασταίνει. 
Περισσότερα...


To βιβλίο «Graphic Design»
To βιβλίο βασίστηκε σε μια τολμηρή ιδέα του Πάνου Κωνσταντόπουλου. Τολμηρή, όσο αφορά στον τρόπο υλοποίησης ενός τέτοιου εγχειρήματος αλλά και όσο αφορά τη δεδομένη χρονική στιγμή και τη γενικότερη οικονομική κατάσταση. Έτσι ξεκίνησε μια αρκετά εκτεταμένη έρευνα που αφορούσε αρχικά στο υλικό του βιβλίου, τα κείμενα, τις εικόνες και συνεχίστηκε με τους συνεργάτες που θα έδιναν «σάρκα και οστά» στο βιβλίο που όλοι πλέον γνωρίζουμε.
Περισσότερα...


Modern Art Movements To Inspire Your Logo Design
By Smashing Magazine, Daniel Eckler, Glenn Manucdoc
It’s always nice to go to a bookstore, grab a book of logo designs, sit down, inhale that new-book smell and absorb the goodness. But knowing where all of these designs, fonts and creative elements have come from is also good. In this article, we look at modern art movements and a series of diverse logos inspired by those movements. You may be surprised by how easily these colors, shapes and strokes can be adapted to logo design. Have a look, see how logo design works and maybe even draw inspiration for your own creativity.
Περισσότερα...

 
Ποιο είναι τo μαύρο το «καλό»;
Το μαύρο είναι ένα από τα αγαπημένα χρώματα των σχεδιαστών. Όσο αφορά την τυπογραφία ανήκει στα αφαιρετικά χρώματα και μπορεί να δημιουργηθεί από την πρόσμιξη των υπολοίπων χρωμάτων τετραχρωμίας, αλλά μπορεί να υπάρχει και ως προσθετικό χρώμα μετά από την τέλεια απουσία φωτός. Ακριβώς επειδή το μαύρο περιέχει όλα τα υπόλοιπα χρώμα και παίζει με το φως, η χρήση του μπορεί να αποδεικτή άκρως δημιουργική ή να αποβεί μοιραία. Ας δούμε λοιπόν, πως μπορούμε να διαχειριστούμε αυτό το τόσο μυστήριο χρώμα.   
Περισσότερα...



Η διαδικασία εκτύπωσης σε τρία στάδια
Η διαδικασία εκτύπωσης αρχίζει από τη στιγμή που έχει ολοκληρωθεί ο κύκλος των προσχεδίων και ο σχεδιαστής έχει την τελική έγκριση του πελάτη. Η φάση αυτή χωρίζεται σε τρία στάδια. Ξεκινάει με τη διαδικασία προεκτύπωσης, συνεχίζεται με την εκτύπωση και ολοκληρώνεται με την βιβλιοδεσία και το τελικό φινίρισμα της δουλειάς. Στο άρθρο αυτό παρουσιάζονται όλα τα στάδια επιγραμματικά ενώ υπάρχουν και τα σχετικά links για περισσότερες πληροφορίες. Η διαδικασία που περιγράφεται αφορά μια τυπική τετράχρωμη εκτυπωτική διαδικασία σε χαρτί. Πολλές φορές όμως, τροποποιείται, ανάλογα με τις προδιαγραφές της μακέτας και το είδος , το μέγεθος ή τη μέθοδο της εκτύπωσης.
 Περισσότερα... 


Στέλλα πρότζεκτ, Calligraphy à la Greka
ή το κυνήγι του χαμένου θησαυρού

Το άρθρο αυτό δημιουργήθηκε με αφορμή την παρουσίαση του Στέλλα πρότζεκτ που έγινε τον Οκτωβρίο του 2013 στην Ένωση Γραφιστών Ελλάδας, η οποία είναι αναθεωρημένη έκδοση της παρουσίασης που έγινε στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, στο πλαίσιο του 5ου Παγκόσμιου Συνεδρίου Τυπογραφίας και Οπτικής Επικοινωνίας, τον Ιούνιο του 2013.
Περισσότερα... 



Το Φως, τα Χρώματα και οι Γραφικές Τέχνες  
Περίπου 200 χρόνια πριν, ο Ισαάκ Νεύτων αναπαρήγαγε το φαινόμενο του ουράνιου τόξου. Μέσα σ' ένα τελείως σκοτεινό δωμάτιο, άφησε να περάσει μέσα από μια μικρή τρύπα, μια και μοναδική πολύ λεπτή δέσμη φωτός, ισοδύναμη με μια ακτίνα του ηλίου. Ύστερα έβαλε μέσα στη δέσμη αυτή ένα πρίσμα - μια τριγωνική ράβδο γυαλιού - και κατάφερε να διαθλάσει το φως στα χρώματα του φάσματος. 
Περισσότερα...  


Οι διαδρομές του Ελληνικού Design.
Φρέντυ Κάραμποτ | Μιχάλης & Αγνή Κατζουράκη

Στην αναζήτηση της ιστορίας του Ελληνικού Design, διαπιστώνει κανείς ότι ένα μεγάλο μέρος του επηρεάζεται, διαμορφώνεται και εξελίσσεται από την εμφάνιση και την δραστηριότητα του "Κ&Κ Διαφημιστικού Κέντρου Αθηνών". Μια διαφημιστική εταιρία που δημιουργήθηκε από μια παρέα, στις αρχές της δεκαετίας του '60 και έγινε μια νέα πνοή για τον χώρο της οπτικής επικοινωνίας στην Ελλάδα. "Ο ορθός λόγος, ο απόλυτος έλεγχος των εργαλείων και των υλικών, η χρήση του μινιμαλισμού στην επικοινωνιακή στρατηγική, το καθαρό design και η συνειδητή προσήλωση στις αρχές του Μοντερνισμού" είναι τα βασικά στοιχεία που προσδίδουν τον διαχρονικό χαρακτήρα στην δουλειά τους.Περισσότερα...   


Ράστερ. To σημείο εκκίνησης και τερματισμού
Ράστερς (rasters) είναι οι κουκκίδες που χρησιμοποιούνται στις γραφικές τέχνες, για να αποδοθούν τυπογραφικά οι διαφορετικοί χρωματικοί τόνοι. Επειδή, η χρήση τους έγινε με στόχο να είναι δυνατή η αποτύπωση όλων των ενδιάμεσων τόνων σε σκιές, διαφάνειες, degrade κ.λπ. ονομάστηκαν και ημιτονικά ράστερς ή ράστερς ενδιάμεσων τόνων (halftone rasters). 
Περισσότερα...   


Ηow to do hand lettering?
I’m often asked how to do hand lettering, or where one can go to learn hand lettering. Personally, I learned by observation and experimentation. I hope what I share here will serve as an invitation for you to explore the hand lettering techniques, methods, and styles that work for you so you can develop your own process. Don’t take what I share here as gospel, but rather view it simply as my story, and then hopefully take the inspiration to create your own.
  

Η χρυσή τομή 
Η χρυσή τομή είναι ένα σύστημα αναλογιών, που χρησιμοποιείται για την άρτια δόμηση μιας σύνθεσης. Ονομάζεται επίσης και χρυσός λόγος, χρυσός κανόνας, χρυσή μετριότητα και Θεϊκή αναλογία. Στον Ευκλείδη αναφέρεται ο όρος "άκρος και μέσος λόγος". Ο υπολογισμός της χρυσής τομής βασίζεται στην αναλογική σχέση 8:13 και στη χρήση του αριθμού φ=1,618.
Περισσότερα...



Η «μαγική» διαδικασία του κλασικού μοντάζ
Στον ελληνικό χώρο των γραφικών τεχνών, για τη διαδικασία σύνθεσης και συναρμολόγησης του τυπογραφικού φιλμ, έχει επικρατήσει ο γαλλικός όρος Μοντάζ (montage). Κατ’ επέκταση, ο μοντέρ (monteur) είναι ο τεχνίτης που εκτελεί τη συγκεκριμένη διαδικασία, με τη βοήθεια της μονταζιέρας, δηλαδή της φωτοτράπεζας. 
Περισσότερα...


 

Σχόλια