Πώς η συσκευασία του προϊόντος επηρεάζει τις αποφάσεις στις αγορές μας


από το Βιβλίο Γραφικών Τεχνων

Η πρώτη εντύπωση μετράει. Όταν τα ράφια είναι γεμάτα από πολλά ίδια προϊόντα διαφορετικών εταιρειών, αυτός ο παράγοντας μπορεί να είναι καθοριστικός για την απόφαση αγοράς του καταναλωτή. Αλλά σε τι βαθμό επηρεάζει η συσκευασία τις επιλογές μας στην αγορά;
Είναι γεγονός ότι τα προϊόντα έχουν στην διάθεσή τους περίπου επτά δευτερόλεπτα για να κάνουν καλή εντύπωση στον πιθανό καταναλωτή. Οαποτελεσματικός σχεδιασμός, όχι μόνο επιτρέπει στον καταναλωτή να πάρει πιο γρήγορα και εύκολα αποφάσεις, αλλά και μαγνητίζει το βλέμμα, τραβώντας έτσι την προσοχή του. Έρευνες δείχνουν ότι τουλάχιστον το ένα τρίτο της λήψης της απόφασης για την αγορά ενός προϊόντος εξαρτάται από την συσκευασία του, μαζί με τις προσωπικές προτιμήσεις. Αυτό σημαίνει ότι μερικές φορές η συσκευασία μπορεί να είναι τόσο σημαντική, όσο και το περιεχόμενό της. 



Ο πιο εύκολος τρόπος να τραβήξεις την προσοχή με το προϊόν σου είναι η σωστή επιλογή χρώματος. Είναι ο πιο άμεσος και απλός τρόπος να ενοποιήσεις ένα εμπορικό σήμα και να το διαχωρίσεις οπτικά από τα υπόλοιπα. Ωστόσο, οι αποχρώσεις πρέπει να είναι ελκυστικές για την αγορά στην οποία απευθύνεσαι και στον σωστό τόνο για να μπορέσει ο καταναλωτής να αναγνωρίσει το είδος του προϊόντος. Για παράδειγμα, το κίτρινο έχει την τάση να εμπνέει ευτυχία, ενώ το μαύρο σημαίνει τον έλεγχο δύναμης. 


Αλλά δεν είναι σημαντική μόνο η γρήγορη, πρώτη εντύπωση. Η ποιότητα της συσκευασίας είναι μια σημαντική πτυχή επίσης. Σύμφωνα με την έρευνα το 52% των online καταναλωτών λένε ότι θα επέστρεφαν για επιπλέον αγορές από μια εταιρεία εάν λάμβαναν τα προϊόντα τους σε premium συσκευασίες. Επίσης το 90 % των καταναλωτών επαναχρησιμοποιούν της συσκευασίες ή τις σακούλες μετά την αγορά. Τέλος, το 40% θα κοινοποιούσε την φωτογραφία μιας συσκευασίας που θεωρεί ενδιαφέρουσα. Με αυτή τη κίνηση συνιστούν στους φίλους τους το προϊόν και ίσως αργότερα να γίνουν και αυτοί πελάτες.

Ο τρίτος τρόπος να ξεχωρίσει η συσκευασία στο ράφι είναι η οικολογική συνείδηση. Η βιώσιμη συσκευασία είναι δημοφιλής στους σημερινούς πελάτες. Έτσι, τα ανακυκλώσιμα υλικά είναι ένα μπόνους για τις επιχειρήσεις και το περιβάλλον. 

Πέρα από αυτούς τους παράγοντες, υπάρχει ένα ακόμα πράγμα που πρέπει να έχουμε κατά νου: Ασχολούμαστε με συσκευασία και, ως εκ τούτου με κάτι που πρέπει να είναι λειτουργικό. Πρέπει να μετακινείται εύκολα, να περιλαμβάνει μόνο το απαραίτητο κείμενο και, το σημαντικότερο, να προστατεύει το προϊόν στο εσωτερικό. 




Σχετικά άρθρα


Πηγή: 

Σχόλια